۱۳۹۶ خرداد ۱۲, جمعه

چگونگی تبلیغ خدمات حضوری و خدمات انلاین

اینترنت محل مناسبی جهت تبلیغات و بازاریابی برای محصولات و خدمات می باشد اما روش این بازاریابی و بهره گیری از این ابزار مفید نیاز به مطالعه و خلاقیت زیاد دارد.
فروش کالا در اینترنت می تواند با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و ایجاد یک چرخه پرداخت و تحویل کالا انجام گیرد. یک صفحه
در شبکه های مجازی و یا یک کانال تلگرامی می تواند حکم یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد و روش های پرداخت و تحویل بسته به امکانات شما قابل پیاده سازی است.
اما ارائه خدمات در وب کمی متفاوت است، برای مثال شما خدماتی آنلاین ارائه می کنید که فرد با مراجعه به وب سرویس پرداخت حق عضویت می تواند از امکانات ارائه شده توسط شما استفاده کند. بازیهای آنلاین ، دانلود فایلهای گرافیکی ، درج آگهی رایگان در سایت های نیازمندی و یا خرید آنلاین بلیط کنسرت و ... همگی در دسته بندی خدمات آنلاین و غیر حضوری به شمار می روند و با ساخت یک وبسایت و ایجاد اکانتینگ و قرار دادن درگاه پرداخت قادر خواهید بود به فعالیت بپردازید.
اما بخشی از خدمات هستند که نمی توان بصورت آنلاین و بدون مراجعه به محل متقاضی انجام داد! این نوع خدمات در سالهای اخیر بسیار باب شده و درآمد مناسبی را برای ارائه دهندگان آنها به همراه دارد. شاید برخی از انها برای شما عجیب باشند و هیچ گاه به آن فکر هم نکرده بودید که زمانی در اینترنت با یک سفارش آنلاین بتوانید چنین خدماتی را در محل کار و یا منزل خود دریافت کنید. خدمات مربوط به خودرو مانند تعمیرات و تعویض روغن در محل ، کارشناسی خودرو جهت خرید! و یا خدمات تاسیسات منزل مانند سرویس موتورخانه ، تخلیه جاه ، تشخیص و رفع ترکیدگی لوله و خدمات مربوط به یک شهر مانند لوله بازکنی تهران که در تمام نقاط تهران با یک تماس اینترنتی و یا تلفنی با سرعت بالا ارائه می شوند. یکی از خدمات حضوری جالب که در یکی از وبسایت ها انجام می شود ، پخت و ارسال غذای خانگی است که در نزدیکترین محل به شما تهیه و برایتان ارسال می گردد و اشتغال زایی و کسب و کار بسیار موفقی را پدید آورده است.
حال به نظر شما صرف راه اندازی و ایجاد این فعالیت ها کافیست تا موفقیت تجاری حاصل شود؟
البته که خیر...! در بازار رقابتی و عصر رسانه ها هیچ تجارتی و کسب و کاری بدون تبلیغات برنامه ریزی شده به هدف مطلوب نخواهد رسید. تبلیغات و بازاریابی علمی است که هر صاحب کالا و خدماتی باید از آن بهره ای داشته باشد و از نظرات مشاوران متخصص این مقوله استفاده کند.
شاید این شعار کلیشه ای شده و به نظر تکراری باشد: "تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است" اما همین جمله کلیدی ، می  تواند اهمیت و ارزش بازاریابی را برای ما آشکار کند. تشکیل شبکه های بازاریابی منظم و ایجاد صفحات فرود کارآ و مطابق با استانداردهای مورد نیاز از متریال های بازاریابی اینترنتی میباشد. بدیهی است که با مطالعه در این زمینه و ایجاد ساختاری مناسب در جهت نمایش تبلیغات و جلب مشتری به وبسایت و پایگاه آنلاین مربوط به کسب و کار شما، چگونگی پیاده سازی برنامه های بازاریابی ، جذابیت تبلیغات و هدفمند بودن آن قانون جذب یک کاربر و در نهایت ساختن یک مشتری بالقوه از اوست.
در این مطلب کوتاه نمی توان به تمامی زوایای علم بازاریابی اشاره کرد اما در آینده و مطالب بعد به تفکیک و بصورت علمی به مواردی مانند برندسازی ، بهینه سازی وبسایت ، ایجاد صفحات فرود ، ساخت ابزار گرافیکی برای تبلیغات ، تبلیغات مالتی مدیا و ... خواهیم پرداخت و امید است مرور این مطالب در بهره وری کسب و کار شما مفید واقع شود ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر